HAKKIMIZDA
Yabancı Diller Yüksekokulunun misyonu, alanlarında uzmanlaşmış kadrosuyla, Zorunlu Hazırlık Eğitimi olan tüm fakülte ve yüksekokullardaki öğrencilere ve İsteğe Bağlı Hazırlık Eğitimi olan fakülte ve yüksekokullardaki hazırlık eğitimi almak isteyen ve belirlenen kontenjan dahilinde bu eğitime hak kazanan öğrencilere yabancı dilde verilen derslerde yeterliklerini sağlayacak düzeyde eğitim vermek, dil eğitimleri sürecinde araştıran ve öğrenen bireyler yetiştirmek, ayrıca yabancı dilde yayınları takip edecek ve eleştirel düşünmelerini geliştirecek programlar sunarak dil becerilerini bu doğrultuda teşvik etmektir.
Onbeş Kasım Kıbrıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu vizyon olarak kurumsal kültürü ve kimliği güçlü, dünyadaki nitelikli üniversiteler ile eşdeğer bir dil eğitimi veren bir kurum olmayı hedeflemektedir.
Vizyonumuz
Kurumsal kültürü ve kimliği güçlü, dünyadaki nitelikli üniversiteler ile eşdeğer bir dil eğitimi veren bir kurum olmak.
Misyonumuz
Onbeş Kasım Kıbrıs Üniversitesinin misyonuna paralel olarak, alanında uzmanlaşmış kadrosuyla, tüm fakülte ve yüksekokullardaki öğrencilere yabancı dilde verilen derslerde yeterliklerini sağlayacak düzeyde eğitim vermektir. Dil eğitimleri sürecinde araştıran ve öğrenen bireyler yetiştirmektir. Ayrıca yabancı dilde yayınları takip edecek ve eleştirel düşünmelerini geliştirecek programlar sunarak dil becerilerini bu doğrultuda teşvik etmektir.
Değerler
Bilimsellik
Evrensellik
Toplumsal Yararlılık
Çağdaşlık
Yenilikçilik ve Yaratıcılık
Katılımcılık
Güvenilirlik
İlkeler
Özgürlük ile disiplini birlikte gözetmek
Yönetimde adil ve tutarlı olmak
Kaynakları etkin kullanmak
Gelişime açık bir yönetim politikası izlemek
Çevreye duyarlı olmak
Ulusallıkla evrenselliği birlikte düşünmek
Etik anlayışa sahip olmak
Evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olmak
Akademik liyakat ve başarıya önem vermek
Araştırmacılığı teşvik etmek
Eğitimde kaliteyi gözetmek
ÖĞRENCİ
EĞİTİM
ÇAĞDAŞ EĞİTİM / MODERN EĞİTİM
- Çeşitli yenilikçi fikirler kullanarak zekâ davranışlarını geliştirerek öğretmeye daha fazla odaklanan öğretim yöntemleri basit tanımıyla Modern Öğretim Yöntemleridir.
- Modern öğretim yöntemi olarak adlandırdığımız yeni öğretim yöntemleri daha çok aktivitelere dayalıdır ve öğrencinin zihnini öğrenme sürecine tam olarak dahil etmeyi amaçlar. Modern öğretim yönteminde müfredat öğretimi ve planlamasında öğrenci birincil önceliklidir. Bu yolla, öğrenenler bilgilerini ve becerilerini geliştirmek için tüm sürece aktif olarak katılırlar ve buna yapılandırmacı yaklaşım denir.
- Öğretmen öğrencileri yönlendirir ve konu hedeflerine odaklanmaları için rehberlik eder. Öğrenciler arasındaki rekabeti azaltmada, iş birliğini teşvik etmede ve sağlıklı çalışma ortamını güçlendirmede yardımcı olacak çağdaş öğretim yöntemlerini benimsemektir.
- Yıllar içinde, öğretim tarzında gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ezber gibi eski okuma uygulamalarının aksine artık modern, etkileşimli öğretim yöntemleri benimsenmiştir ve bunun olumlu sonuçları görülmektedir. Bu yöntemler tamamen farklı bir öğretme / öğrenme açısı sağlayan bir eğitim reformudur, çünkü modern öğretim yöntemleri, geleneksel öğretim yönteminin aksine, tüm öğrencilere anlama yetenekleri açısından aynı düzeyde davranmaz. Tek öğretmen temelli öğretim yöntemleri yerine sorgulama, gösterme, açıklama, uygulama, iş birliği yöntemlerine odaklanılır ve daha çok etkinlik temellidir.
- Eğitim, daha aydın bir toplum yarattığı için çağın gereğidir, toplumu eğitme sürecinde motivasyon ve yönergeler çok önemlidir. Öğrencileri motive etmekten öğretmenler sorumludur. Öğrenciler bilgi edinmek için sadece teorik çalışma değil, aynı zamanda pratik bilgi sağlama, becerilerini keskinleştirme ve her türlü zorlukla yüzleşmek için eğitilmelerini sağlayan yeni teknikler ve yöntemlere ihtiyaç duymaktadır. Modern öğretim yöntemleri, yaşadığımız modern zamanların ve geleceğin gereksinimlerini karşılamanın tek yoludur.
Aday Öğrenci
DÜZEY BELİRLEME SINAVI
Eğitim-öğretim yılı başında, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından üniversitemize yeni kayıt yaptıran tüm öğrencilere Düzey Belirleme Sınavı yapılır. Öğretim dili tamamen İngilizce olan programlar için ise 100 tam puan üzerinden en az 70 alan öğrenciler fakülte/yüksekokullarındaki programlarına devam edebilirler.
Düzey Belirleme Sınavı’ndan geçme puanının altında not alan öğrencilerin hazırlık sınıfına kayıtları yapılır ve aldıkları puana göre yerleştirilirler. Hazırlık programında; yabancı dilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin kazandırıldığı programlar uygulanmaktadır.
İDARİ KADRO
ONBEŞ KASIM KIBRIS ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK OKULU'NA HOŞGELDİNİZ!
Hazırlık Okulu, okul ile üniversite arasındaki köprüdür. Eğer lisans programı için yeterli nitelikte değilseniz bu boşluğu doldurmanız için hazırlık okulu bir köprü görevindedir. Hazırlık okulu seçtiğiniz konulara geniş bir giriş sağlar ve değerli akademik, çalışma ve ingilizce dil becerileri kazanmanıza yardımcı olur.
Her gün ingilizce konuşmaya alışkın değilseniz, ingilizce öğrenmek oldukça göz korkutucu olabilir. İngilizce dil eğitimi, bir hazırlık programının en önemli yönlerinden biridir. Bu kurs, sadece üniversiteye gitmek için değil, aynı zamanda günlük yaşamda iletişim kurmak için gerekli ingilizce konuşma becerilerini geliştirmenize yardımcı olacaktır. Akademik bir ingilizce becerileri modülü, gerekli ingilizce seviyesine ulaşmanızı ve okuma, yazma, dinleme ve konuşma konusunda yetkin olmanızı sağlayacaktır böylece üniversitede başarılı bir geleceğe sahip olabilirsiniz. Ayrıca, akademik yazma, sunum becerilerinizi ve grup tartışmalarına katkıda bulunma becerinizi geliştireceksiniz ve böylece bölüme başladığınızda nelerle karşılaşacağınızı bileceksiniz.
Hazırlık okulu kursları, sizi üniversitede lisans derecesine hazırlayacak programlardır. Hazırlık okulu kursları, Avrupa veya ABD gibi yurtdışında okumak isteyen uluslararası öğrenciler için özel olarak da tasarlanmıştır.
Yrd. Doç. Dr Salima HÜSEYNOVA
İngilizce Hazırlık Okulu Müdürü
Değerli Öğrenciler,
Onbeş Kasım Kıbrıs Üniversitesi Hazırlık Okuluna Hoşgeldiniz. Öncelikle belirtmek isterim ki, okulumuzdan alacağınız eğitim süreci sonunda sizleri ingilizce alanından kendini geliştirmiş bir birey olarak görmekten memnuniyet duyacağız.
Öğrencileri bir birey olarak benimsediğimiz eğitim anlayışımızın dışında okulumuz size eğitim süreciniz boyunca her türlü eğitim materyal desteği sağlayıp sizi en iyi seviyeye getirmeyi amaçlamaktadır. Şu an bir dünya dili olan İngilizce geleceğinizde size birçok avantaj sağlayacaktır. İngilizce Hazırlık Okulunun İngilizce dil programının temel amacı, akademik ortamda eğitimlerinizi başarılı bir şekilde yürütüp, bu ortamın bir parçası olabilmeniz için ihtiyaç duyduğunuz, İngilizce dil bilgi ve becerileri kazanmanıza yardımcı olmaktır.
Değerli hazırlık okulu öğrencilerimiz, ingilizce öğrenim sürecinizde başarıya ulaşmak için bir birey olarak en başta sizlerin bu sorumluluğu üstlenmeniz gerektiğini belirtmek isterim. Derslere düzenli olarak katılmanız, sistemli çalışmanız, pratik yapmanız, ingilizce öğreniminizi sınıfın ötesine taşımanızı tavsiye etmekteyim. İngilizce dilini sadece bir ders olarak değil, hayatınızın bir parçası olarak severek öğrendiğiniz bir dil olmasını temenni ederim. Bir dil bir insan, iki dil iki insandır. Öğrenim sürecinizde ve hayatınızda sağlık ve başarılar dilerim.
Saygı ve Sevgilerimle
Öğr. Gör. Cansu KARAKILIÇ
OKKU-SEM Kursları
DERSLER VE SEVİYELER
İNGİLİZCE HAZIRLIK OKULU DERS SAATLERİ, KİTAPLARI VE KATILIM
Ders Saatleri
İlk olarak, öğrencinin ingilizce seviyesini tespit etmek için ingilizce yeterlilik sınavları yapılmaktadır. Eğer öğrencinin hazırlık okulu eğitimine ihtiyacı varsa seviyelerine göre sınıflara alınan öğrenciler haftada 20 saatten az olmayacak şekilde eğitim almaktadır. Ayrıca eğitim desteği sürekli sürmektedir.
Ders Kitapları
Ders kitapları, programımızın hedefleri doğrultusunda seçilen ek materyallerle ihtiyaç dâhilinde desteklenir.
Derse Katılım Zorunluluğu
Yeni dönem ders başlangıcından itibaren günlük olarak yoklama alınmaktadır. Derse katılım mecburidir. Öğrencinin derslere gelmemesi durumunda dönem sonu notu N/A olarak girilmektedir.
İNGİLİZCE SEVİYELERİ VE KAZANIMLAR
(AMAÇLAR VE HEDEFLER)
BEGINNER (A1) OKUMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler, kısa ve basit metinleri anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Kısa ve basit açıklama ve yönlendirmeleri takip edebilir,
- Basit metinlerin ya da basit tanımların içeriğini anlayabilir,
- Ana fikri bulmak için bir metni tarayabilir,
- Detayları bulmak için bir metni tarayabilir,
- Basit düzeyde çıkarımlarda bulunabilir,
- Metnin bağlamına göre bilmedikleri basit düzeydeki kelimelerin anlamını çıkarabilir,
- Metinlerde kullanılan basit yapıları anlayabilir.
BEGINNER (A1)DİNLEME HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; kısa ve basit açıklamaları, yönlendirmeleri ve konuşmaları anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Kısa ve basit soru ve yönergeleri anlayabilir,
- Günlük ihtiyaçlarla ilgili basit ve somut ifadeleri anlayabilir,
- Kısa ve basit monolog ve diyalogları takip edebilir,
- Konuşmacıların aralarındaki ilişkiyi ve nerede olduklarını anlayabilir,
- Kısa bir konuşmanın konusunu anlayabilir.
BEGINNER (A1) YAZMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; kelime bilgisi ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa metinler yazabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Kendilerini, başka insanları, yerleri veya aktiviteleri tanımlayabilir,
- Güncel konularda kısa bir metin yazabilir,
- Kısa ve basit notlar ve mesajlar yazabilir,
- Kişisel bilgiler kullanarak form doldurabilir (isim, soyadı, doğum tarihi, uyruğu vb.)
- Kendileri ile ilgili bir paragraf oluşturabilir (ör. nerede yaşadıklarını ve ne yaptıklarını basit cümlelerle ifade edebilirler)
- Sözlük yardımıyla kısa notlar, kısa mektuplar ve mesajlar yazabilir.
BEGINNER (A1) KONUŞMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; basit şekilde sorular sorup cevaplayabilir, konuşmayı başlatıp sonlandırabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Basit bir şekilde iletişim kurabilir,
- Bildikleri kelime ve kalıpları kullanarak kendilerini ve başkalarını anlatabilir,
- Çeşitli konular veya kişiler hakkında sorular sorup yanıt verebilir,
- Herhangi bir konuda bir konuşma başlatıp sonlandırabilirler.
ELEMENTARY(A2) OKUMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; çeşitli konularda yazılmış basit metinleri anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Ana fikri bulmak için bir metni tarayabilir,
- Detayları bulmak için bir metni tarayabilir,
- Basit düzeyde çıkarımlarda bulunabilirler,
- Bir metnin bağlamına göre bilmedikleri kelimelerin anlamını çıkarabilir,
- Metinlerde kullanılan yapıları anlayabilir,
ELEMENTARY(A2) DİNLEME HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; güncel, günlük ya da ilgi alanlarıyla ilgili konularda yapılan net ya da yavaş konuşmaları anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Açık ve yavaş konuşmalarda belirli bilgileri takip edebilirler,
- Bir konuşmadaki ana fikri anlayabilirler,
- Güncel konular ya da kişisel ilgi alanlarıyla ilgili yapılan konuşmaları anlayabilirler.
ELEMENTARY(A2) YAZMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; bilindik konular hakkında kendi görüşlerini belirterek kısa ve anlaşılır metinler yazabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- İki farklı yer, kişi veya konunun benzerlikleri ile ilgili paragraf yazabilir,
- İki farklı yer, kişi veya konunun farklılıkları ile ilgili paragraf yazabilir,
- Bir fikri savunan bir paragraf yazabilir,
- Metinlerde, sık kullanılan bağlaçlar yardımıyla anlam bütünlüğü oluşturabilir,
- Günlük ve bilindik konular hakkındaki fikirlerini anlam bütünlüğü içinde örnekler vererek açıklayabilirler.
ELEMENTARY(A2) KONUŞMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; bilindik ve basit konularla ilgili bilgi alışverişinde bulunabilir, önceden çalışarak basit ve kısa sunumlar yapabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Çeşitli konularda soru sorup cevap verebilir,
- Basit konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunabilir,
- Basit tanımlamalar veya açıklamalar yapabilir,
- Herhangi bir konuda bir konuşma başlatıp sonlandırabilir,
- Basit ve kısa bir sunumu önceden çalışarak yapabilirler
PRE- INTERMEDIATE (B1) OKUMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; çeşitli konularda yazılmış orta seviyedeki yazılı metinleri anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Yazılı metinlerdeki ana fikirleri bulabilir,
- Yazılı metinleri kendisinden istenilen bilgiyi bulmak için hızlıca tarayabilir,
- Yazılı metinlerde geçen kelimelerin anlamlarını metnin bütününden çıkarabilir,
- Grafiksel bilgileri yorumlayabilir,
- Metinlerin yapısal düzenini kavrayabilir,
- Çıkarımlarda bulunabilirler.
PRE- INTERMEDIATE (B1) DİNLEME HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; güncel ve akademik konularla ilgili dinledikleri karşılıklı konuşma ve sunumları anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Güncel konular hakkında yapılan karşılıklı konuşma ve monologlarda geçen ana noktaları not alabilir,
- Basit akademik konularla ilgili yapılan konuşmalardaki ana noktaları not alabilir.
- Karşılıklı konuşmalarda geçen kişiler arasındaki ilişkileri ve konuşmaların nerede gerçekleştiğini anlayabilir,
- Karşılıklı konuşmalarda kişilerin ne ima ettiklerini konuşmanın bütününden çıkarabilirler.
PRE- INTERMEDIATE (B1) YAZMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; verilen bir konuda kendi görüşlerini belirtecek bir kompozisyon yazabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Verilen konunun üzerinden özet çıkarabilir,
- Giriş, gelişme ve sonuç paragraflarından oluşan bir kompozisyon yazabilir,
- Kısa yazılı metinleri farklı kelime ve dilbilgisi yapılarından yararlanarak yeniden ifade edebilirler.
PRE- INTERMEDIATE (B1) KONUŞMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; günlük yaşantılarıyla veya kendi ilgi alanlarıyla ilgili belli başlı konularda fikir belirtebilir, karşılıklı iletişim kurabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Güncel konular hakkında fikirlerini belirtebilir,
- Karşılıklı tartışmalarda söz alabilir ve görüşlerini savunabilir,
- Belli bir konuda fikir belirten sunumlar yapabilir,
- Belli bir konuda kendilerine sorulan soruları cevaplayabilir,
- Kısa yazılı metinleri sözel biçimde özetleyebilirler
INTERMEDIATE (B2) OKUMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; çeşitli uzunluklarda ve çeşitli türlerde (betimleyici, tartışmacı vb.) yazılmış karmaşık metinleri anlayabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Uzun ve karmaşık metinlerde ana fikri hızlıca kavrayabilir,
- Metindeki detayları bulabilmek için hızlıca göz gezdirebilir,
- Yazarların tutum ve fikirlerini anlayabilir,
- Bilinmeyen kelimelerin anlamını metnin bütünlüğünü göz önünde bulundurarak ipuçlarıyla tahmin edebilir,
- Grafiksel bilgiyi anlayabilir
- Metinde ima edilmiş fikirleri bulabilmek için ipuçlarını kullanarak çıkarımlarda bulunabilirler.
INTERMEDIATE (B2) DİNLEME HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; monologlar, görüşmeler, tartışmalar ve diyaloglar gibi karmaşık dinleme metinlerini, somut ve soyut konuları içeren metinlerdeki tutum ve görüşleri anlayabilirler. Akademik konulardaki konuşma ve dersleri dinleyebilir ve not alabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Somut ve soyut konular hakkındaki karşılıklı konuşma ve monologların konusunu takip edebilir,
- Karmaşık dinleme metinlerindeki tutum ve görüşleri anlayabilir,
- Dinleme esnasında stratejiler kullanarak not alabilir,
- Konuşma, tartışma bilgi ve detayları anlayabilir,
- Açıkça verilmemiş ancak ima edilmiş bilgilere ulaşmak için çıkarımlarda bulunabilirler.
INTERMEDIATE (B2) YAZMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; farklı kaynaklardan bilgi ve fikirleri sentezleyerek çeşitli konular hakkında detaylı metinler yazabilirler. Giriş, gelişme ve sonuç paragraflarından oluşan bütünleşik ve tutarlı bir kompozisyon yazabilirler. Hatalarının çoğunu düzeltebilir ve kendi çalışmalarını kontrol edebilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Verilen bir görüşü destekleyici ve/veya o görüş hakkında karşıt fikirler sunan,
- Çeşitli konularda neden ve/veya sonuç bildiren,
- Bir konunun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklayan,
- Verilen bir konu hakkındaki kişisel görüşlerini ifade eden
INTERMEDIATE (B2) KONUŞMA HEDEFLERİ
Amaç: Bu düzeyin sonunda öğrenciler; genel veya akademik konularda dili doğru ve etkin kullanarak akıcı bir şekilde iletişime geçebilirler. Aktif olarak diyaloglarda bulunarak, fikirlerini ifade edebilir veya düşüncelere katıldıklarını veya katılmadıklarını anlatabilirler.
Hedefler: Öğrenciler;
- Kendi ilgi alanlarıyla ilgili veya aşina oldukları konular üzerinde yoğun ve etkili bilgi alışverişinde bulunabilirler,
- Kendi fikir ve görüşlerini kararlılıkla ifade edebilir ve önerilerde bulunabilirler,
- Birçok genel veya akademik konu üzerinde önemli noktaları vurgulayarak akıcı konuşmalar yapabilirler.