Program Detayları
İletişim Fakültesi, toplumsal yaşamın temelini oluşturan iletişimin biçim ve araçlarını etkin ve doğru kullanma becerisine sahip bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, içinde yaşadıkları sosyal, kültürel ve doğal çevreye duyarlı, yerel ve küresel dinamikleri takip eden, nitelikli iletişimciler olmaları yolunda desteklenmektedir.
Disiplinler arası bir eğitim anlayışından yola çıkan fakültede, yeni medya, görsel tasarım, radyo, televizyon, sinema, reklam ve gazetecilik gibi iletişimin farklı alanlarında öğrencilere kendilerini geliştirme imkanı sunulmaktadır. Kuramsal ve uygulamalı derslerin dengeli bir şekilde dağılımıyla, eleştirel düşünme becerisi olan, yaratıcı ve güncel iletişim teknolojilerine hakim mezunlar yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Yetkin ve güncellenen teknolojik altyapısı ile Kıbrıs’ın en büyük medya kuruluşu olan Birinci Medya Kurumu’na ait radyo, televizyon, dergi ve medya ajansı, öğrencilerimiz için zengin uygulama olanakları sunmaktadır. 1996 yılından bu yana, iki radyo istasyonu, dört televizyon kanalı, iki yüze yakın billboard mecrası ve bir adet medya ajansıyla faaliyet gösteren Birinci Medya Kurumu’nun iletişim sektöründeki deneyimi, öğrencilerimize iletişimin farklı alanlarında kendilerini geliştirmeleri adına eşsiz bir fırsat sağlamaktadır.
Türkçe eğitim verilen fakültede, Yeni Medya Bölümü’nde İngilizce eğitim imkanı bulunmaktadır.
Eğitim Programı Eğitim Dili:
Eğitim dili programın niteliğine göre Türkçe ve İngilizcedir. Türkçe bölüm içinde derslerin %40’ı ingilizce olarak verilirken, İngilizce bölümlerde derslerin % 100’ü ingilizce olarak yürütülmektedir.
Bölümler
YENİ MEDYA LİSANS PROGRAMI
NEW MEDIA LİSANS PROGRAMI (%100 İNGİLİZCE)
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIM LİSANS PROGRAMI
RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA LİSANS PROGRAMI
Akademik Kadro
Öğretim Üyesi Bilgileri
- DOÇ.DR.FEYYAZ BODUR
- DR.MUSTAFA ÇETİN
- DR.GÜLÜM ŞENER
- DR.ŞEVKET NASIR
- ÖĞR.GÖR.CELİL UYSAL
- ÖĞR.GÖR.FERİDE OKTAY
Müfredat
Hakkımızda
İletişim Fakültesi, toplumsal yaşamın temelini oluşturan iletişimin biçim ve araçlarını etkin ve doğru kullanma becerisine sahip bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, içinde yaşadıkları sosyal, kültürel ve doğal çevreye duyarlı, yerel ve küresel dinamikleri takip eden, nitelikli iletişimciler olmaları yolunda desteklenmektedir.
Disiplinler arası bir eğitim anlayışından yola çıkan fakültede, yeni medya, görsel tasarım, radyo, televizyon, sinema, reklam ve gazetecilik gibi iletişimin farklı alanlarında öğrencilere kendilerini geliştirme imkanı sunulmaktadır. Kuramsal ve uygulamalı derslerin dengeli bir şekilde dağılımıyla, eleştirel düşünme becerisi olan, yaratıcı ve güncel iletişim teknolojilerine hakim mezunlar yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Yetkin ve güncellenen teknolojik altyapısı ile Kıbrıs’ın en büyük medya kuruluşu olan Birinci Medya Kurumu’na ait radyo, televizyon, dergi ve medya ajansı, öğrencilerimiz için zengin uygulama olanakları sunmaktadır. 1996 yılından bu yana, iki radyo istasyonu, dört televizyon kanalı, iki yüze yakın billboard mecrası ve bir adet medya ajansıyla faaliyet gösteren Birinci Medya Kurumu’nun iletişim sektöründeki deneyimi, öğrencilerimize iletişimin farklı alanlarında kendilerini geliştirmeleri adına eşsiz bir fırsat sağlamaktadır.
Türkçe eğitim verilen fakültede, Yeni Medya Bölümü’nde İngilizce eğitim imkanı bulunmaktadır.
Kabul Koşulları
KKTC vatandaşı öğrenciler lise mezuniyetini başarıyla vermek suretiyle Fakültemize kayıt yaptırabilirler. Ayrıca her yıl yapılacak bursluluk sınavlarına da katılabilirler. Bir yıl içinde YÖK tarafından denklik prosedürlerinin tamamlanmasını müteakiben Türkiye vatandaşı öğrenciler Fakültemize Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre EA puan türünden kabul edilirler. Bursluluk oranları/puan baremi YÖK tarafından belirlenir. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir.
Kariyer Olanakları
Mezunlarımız, dört yıl boyunca aldıkları eğitim sonucunda elde ettikleri birikimleri sayesinde ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda istihdam edilmeleri hedeflenmiştir. Bölümden mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşlarda yer alan bütün sanayi ve ticari şirketler, bankalar başta olmak üzere tüm ekonomi ve finans piyasalarında, uzman yardımcısı, uzman, yönetici, yönetici yardımcısı, müfettiş, mali müşavir, pazarlama ve satış gibi gibi faaliyet alanlarında çalışabilmektedirler.
İletişim Bilimleri; yeni medya, halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık, radyo-tv sinema gibi bölümleri de içerisinde barındıran bir müfredata sahip olduğu için, bu bölümde öğrenimini tamamlamış olan öğrenciler iş olanakları konusunda oldukça fazla imkana sahip olurlar.
Bölüm mezunları;
Gazeteler
Radyo Kuruluşları
Televizyon Kanalları
Haber Ajansları
Film Yapım Şirketleri
Dijital Ajanslar
Reklam Ajansları
gibi alanlarda ya da kamuda ya da özel sektörde hizmet veren kurum ve kuruluşlarda iletişim uzmanı veya danışmanı olarak, medya analisti, medya yöneticisi ya da içerik üreticisi olarak iş olanağı bulabilirler. Pedagojik formasyon alan mezunlar, okullarda medya okuryazarlığı üzerine de bir kariyer planı çizebilir.